Blog

New York City!

Dit is niet zomaar een reisje naar de andere kant van de wereld. Deze mooie reis naar een van de tofste steden ter wereld is geboekt met een diepere gedachte erachter.
Zoals waarschijnlijk in elk gezin van toepassing is, zijn de momenten dat je samen kunt zijn, zeldzaam. Doordat ieder z’n leven heeft en bij ons; zowel mijn broer als ik in een ander stad wonen zien we elkaar weinig. Ik denk dat de keren dat wij compleet zijn per jaar, op één hand kunnen tellen. De keren dat we elkaar zien, zijn dan ook altijd heel erg fijn.
Wat jullie misschien wel weten is dat Emiel ontzettend veel werkt. Maar een keerzijde van die medaille is dat hij af en toe voor het werk naar het buitenland mag. En deze keer is het New York.
Op een dag, zo’n 2 maanden geleden belde Emiel mij en mijn zusje op. Met de vraag of we het vet vonden om met hem een lang weekend te spenderen in freaking New York City!! Uhm, hell yess!!
Zo kunnen we met z’n drietjes een lang weekend samen zijn en ontzettend mooie herinneringen maken! Dus zo werden de plannen gesmeed.
Vrijdag 21 september: Freaky Friday!
Deze freaky friday stond volledig in het teken van het vertrek naar NYC!

Door wat vertraging kwamen we in de avond rond 23.00 uur lokale tijd pas aan bij ons Air B&B in Manhattan. Aangezien we de volgende dag op tijd wilde beginnen met onze ontdekkingsreis besloten we lekker te gaan slapen. Onze slaapplek was prima trouwens, de locatie was top, midden in Manhattan! Een twee-persoonskamer met gedeelde badkamer en keuken. Onze huisgenoot was super aardig en hadden we totaal geen last van.

Zaterdag 22 september: Crossfit, Graffiti en niet zo boeiende museums.
First things first.
Op nog geen 10 min loopafstand lag een Crossfit-box : Crossfit Union Square. De keuze was dan ook makkelijk gemaakt om in de vroege ochtend een lesje mee te pikken, nu dat mijn zusje ook is begonnen met Crossfit! Het was even zoeken, aangezien je via de zijdeur van de Reebok winkel naar binnen moest en begeleid werd naar een huge ondergrondse box. We voelde ons direct welkom aangezien er een hele fijne sfeer hing. 60 minuten verder en een buddy workout van 30+ minuten, stapten we voldaan met een rode kop en bezweette rug weer naar buiten.
Lopend in het zonnetje richting Union Square Park konden we het niet laten om een verse smoothie te kopen. Heerlijk! Dit voelt meteen als vakantie! Op ons dooie gemak, om alle indrukken om ons heen in ons op te nemen, lopen we terug richting onze Air B&B om een douche te nemen en ons om te kleden. Het verkennen van de rest van de stad gaat nu toch echt beginnen!
Om de kilometers in de benen nog enigszins de baas te kunnen zijn hebben we een 7 day-unlimited metro kaart gekocht. Zo kunnen we nét iets sneller op verschillende plekken zijn en op die manier de 4 dagen die we hebben volledig benutten! Fris en fruitig pakken we de grijze lijn metro naar Jefferson Street gelegen in Brooklyn. Door tips weten we dat hier ontzettend veel graffiti tekeningen op de muren staan, wat voor ons een mooie achtergrond betreft voor onze fotoshoot.

Vervolgens nemen we de metro terug richting het westen van Manhattan naar Chelsea. Hier lunchen we bij Chelsea Market en maken we een wandeling over Highline Park. Dit is een langgerekt, verhoogd stadspark wat voorheen een goederenspoorlijn was. Om eerlijk te zijn viel ons dit wat tegen. Het uitzicht is matig en de overblijfselen van de spoorlijn zijn niet echt speciaal. Maar goed, we hebben het toch even meegepikt!
Hierna pakken we de metro richting Central Park. Heerlijk is het om hier even tot rust te komen op een bankje, luisterend naar de straatmuzikanten en lekker ongegeneerd mensen aanstaren die voorbij lopen en selfies maken. Het contrast tussen de gebouwen en het groen is zo ontzettend groot!
Aan de westzijde van het park hebben we het museum of National History bezocht. Vervolgens door het park naar het oosten gelopen en hier het Metropolitan museum bezocht.
Waarvan ik de laatste toch echt veel indrukwekkender vond.
Ik moet zeggen dat wij tijdens onze opvoeding weinig musea hebben bezocht waardoor ik van te voren altijd dacht dat ik het niet zo boeiend zou vinden. Nou goed, na een uurtje in het museum hadden wij het ook wel gezien. Vind jij een museum nu ook niks? Moet je toch zeker even bezoek brengen aan het Metropolitan museum aangezien ze echt een super mooi uitzicht hebben over NYC op hun rooftop!

Nadat we voldoende informatie hadden opgenomen was het tijd om de verbruikte energie bij te tanken.

Thuis even een powernap, koude douche en we zijn weer ready to go! In de avond hebben we gegeten bij Fig&Olive!
Dammnnn wat goed!!! Echt heerlijk hebben we hier gegeten. Vervolgens hebben we tot in de late uurtjes gedanst @theJanehotel.
Zondag 22 september: Shake Shack!!

Nadat we een poging hebben gedaan tot uitslapen beginnen we onze dag met een wandeling over de Brooklyn Bridge. Echt een mooi staaltje werk hoor, maar wel flink toeristisch! Daarnaast vind ik de kabels van de brug het uitzicht over lower-Manhattan een beetje verpesten. Maar hey, vinkje! Been there, done that!

Vervolgens een way moreee impressive bezichtiging: het 9/11 Memorial Museum. Dit is echt geen doorsnee museum. Beelden, foto’s, video’s, nieuwsberichten, wrakstukken van de Twintowers en vliegtuigen… noem maar op. Het was allemaal even indrukwekkend. Je bent er echt even stil van en beseft hoe snel dingen over kunnen zijn, maar ook blij je mag zijn met hoeveel je bezit op dit moment. Op een gegeven moment had ik ook echt even het gevoel dat het teveel ellende bovenop ellende was wat je zag. Ik moest echt even een luchtje scheppen en had even genoeg van alle emoties die loskwamen.
Achteraf hebben we een hapje gegeten in de buurt, bij Eataly. Een heel leuk concept met hele lekkere en aparte pizza’s! Zeker een aanrader!
Het is tijd om even uit te waaien. En waar kan dat beter dan op the Top of the Rock?! Juist, nergens dus! Net voor de schemering (19.00 uur) waren we op plaats van bestemming. Wat een amazing view!!! Zoiets kun je haast niet vastleggen op de manier zoals het in ’t echt overkomt. Je moet dat gewoon in het echt meemaken.

Vanavond even geen fancy uitgebreid diner, maar lekker ShakeShack!!!
De beroemde burgertent! En ik moet eerlijk toegeven, ik als ‘niet-zo-fan-van-burgers’, vond deze wel echt heel erg lekker!
Maandag 23 september: Het vrijheidsbeeld, Empire State building & Times Square!
Dit is onze laatste volledige dag. Deze willen we ook nu weer volledig benutten. Emiel slaapt iets langer uit, zodat wij als vrouwen onderling lekker kunnen gaan shoppen. We hebben express niet gekozen om op 5th Avenue te gaan shoppen, want laten we eerlijk zijn, dat kunnen we toch niet betalen. Daarom lekker naar Soho op Broadway! H&M, Zara, Bershka en Mango. Yeahhh! Konden wij even lekker ons ei kwijt!
Vervolgens een Subway broodje hap-slik-weg de baas gemaakt aangezien er een suuuper lange rij stond bij de South ferry waar de opstap plaats was voor de boot richting Liberty- en Elli island.
Na 1.5 uur ongeveer zaten we op het top deck van de boot lekker in de zon te genieten van het vrijheidsbeeld wat steeds een stukje duidelijker in beeld kwam.
Wat me vooral opviel is dat het beeld echt mintgroen is. In het echt misschien nog wel meer dan op de foto’s. Wat heel fijn was, is dat we een audio guide hadden. Via een telefoon werden we rondom het eiland geleidt en verkregen we tegelijkertijd veel informatie. Natuurlijk moesten we ondertussen even pauzeren voor een fotoshootje samen.
Door naar Elli Island. Ik wist van te voren totaal niet wat ik moest verwachten. Gelukkig hadden we weer audio guide die ons vertelde dat alle immigranten
van 100 jaar geleden hier naar toe kwamen en hoopte dat ze goedkeuring kregen om een nieuw leven op te bouwen in Amerika.
Met deze trip naar beide eilanden ben je wel de hele middag bezig.
Vervolgens zijn we naar een cocktail bar gegaan om voor het eten een drankje te doen! Mr Purple is een goede bar met ontzettend mooi uitzicht over NYC.
Deze dag staan er nog twee grote dingen op de planning! Empire State Building en Times Square. Beide dingen wilde we na zonsondergang doen.
We beginnen met het Empire State Building. Waarbij we met de lift tot de 88ste verdieping gaan. Vervolgens bij het naar buiten lopen waaien we bijna weg. Het is ontzettend koud, maar al snel ontstaat een warm gevoel van binnen door het ontzettend gave uitzicht. Ook dit weer is niet te beschrijven in woorden, of over te brengen door foto’s… Dit moet je echt meemaken.

Om jullie nieuwsgierigheid toch een beetje temperen, hier een paar pics :

En dan op naar onze laatste attractie op ons #bucketlist lijst van NYC : TIMES SQUARE!
Hier loop je letterlijk doorheen met je hoofd in je nek. Zo hoog zijn alle gebouwen, alle billboards, alle lichtjes… Zoiets had ik nog nooit gezien.
Daarbij is er heel veel leven te vinden, straatmuzikanten, streetsperformance en natuurlijk heel veel toeristen. Je kunt hier dan ook gerust een uur lang op dezelfde plek gaan zitten
en genieten van alles wat je voorbij ziet komen. Dat is dan ook precies wat we hebben gedaan. Genóten met hoofdletter (en zachte) G!
De volgende dag hebben we nog lekker rond gewandeld door de stad, om de laatste geuren, kleuren en mensen in ons op te nemen van New York voordat we richting het vliegveld moesten.
Al met al kan ik met 100% overtuiging zeggen dat New York een aanrader is. Ondanks dat ik van te voren totaal niet wist wat ik moest verwachten en misschien wel een beetje sceptisch was over het land zelf, heb ik nu met heel veel blijschap, voldoening en verbazing deze ongelooflijke toffe stad van mijn #bucketlist afgevinkt!
Hopelijk hebben jullie net zo genoten van mijn verhaal als dat ik van onze speciale vakantie met z’n drieën!
Nu is het weer hop, de gym in! Want over twee weekjes is de Lowlands Throwdown Finale alweer!
Zie ik jullie daar, in Apeldoorn?
Liefs xx

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *