Blog

Change Your Lifestyle

7 weken verder.
7 weken geleden ben ik gaan samenwerken met David, eigenaar van ChangeyourLifestyle. David is naast dat hij verpleegkundige is ook lifestyle coach en verdiept zich in alles wat met voeding, beweging en ontspanning te maken heeft.

Waarom heb ik gekozen voor deze samenwerking?
Sinds dat ik CrossFit (nu zo’n 4 jaar) interesseer ik me al in voeding. Ik heb me hier dan ook flink in verdiept en bezit een redelijk basiskennis. Maar mijn voedingspatroon ging niet verder dan het noteren van het aantal eiwitten wat ik per dag ongeveer binnen kreeg. Toen ik me plaatste voor de Amsterdam Throwdown begon ik na te denken over wat ik er allemaal voor doe om op die finale het beste uit mezelf te halen.
Helaas kwam ik niet verder dan de trainingen, zo goed als ik kan, uitvoeren. Ik dacht, dat kan beter. Welke factoren hebben er nog meer invloed op mijn, CrossFit prestatie? Inderdaad, voeding en slaap. En wat heb ik nodig om binnen 8 weken daar verbetering in te krijgen? Inderdaad, hulp! Aangezien het kort dag is, wil ik zeker weten dat het effectief is, daarom leek het me het beste hier hulp in te vragen i.p.v. zelf te ‘trial en error’en’.
 
De start.
Gelukkig kon David mij direct helpen en verzekerde mij binnen 8 weken zeker resultaat te voelen. En daar begonnen we!
0 meting gedaan, als in: gewicht, omtrek, vetpercentage e.t.c. Uitgerekend hoeveel calorieën ik verbrand op een dag, hoeveel calorieën ik dus binnen moet krijgen en deze verdeelt over het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten. Als je wilt schrijft hij óók nog eens je volledige maaltijden uit. Simpeler kan niet. Hij drukte de volgde woorden dan ook op me borst:
‘Het enige wat jij hoeft te doen, is je eraan te houden!’ PUNT. Uhm oké, ik durf niet eens meer me er niet meer aan te houden..

Om nog even mijn doel helder te krijgen.. Ik ging niet met David in zee om af te vallen, of droger te worden. Ik ben namelijk met Yoeri, mijn trainer, nog steeds bezig om mijn strength-level te verhogen, dus afvallen is daarbij niet de juiste combinatie. Ik wil op de finale het beste uit mezelf halen. Door op trainingen de juiste energie te hebben om 100% te kunnen geven. Daarnaast wil ik overdag minder moe zijn, en meer variatie in mijn voedingspatroon te krijgen.

Zo eet ik nu 6 maal per dag. Ongeveer elke 2.5/3 uur. En manman, wat zijn het lekkere gerechten. Zo eet ik vaak als ontbijt een mugcake, als tussendoortje eet ik een Barebells reep of pannenkoeken met een banaan. De lunch bestaat voornamelijk uit quinoa of couscous salades, en voor ik naar bed ga eet ik altijd nog wat yoghurt met mijn guilty pleasure : granola!

Bosbessen Proteïne Mugcake

Dit wilt toch iedereen? Jaaaa. En wat zijn dan de effecten hiervan?
Nou let op hoor komt ie: 

1. Ik gaap niet meer zo vaak overdag. 
2. Ik heb geen last meer van een after-lunch dip. 
3. Ik voel me energieker na mijn werk dag, voor de training.
4. Ik word sterker en sterker tijdens de trainingen (oké, dit was voor deze 8 weken ook wel al, maar wel in iets mindere maten als je het mij vraagt)
5. Ik heb meer vertrouwen over- en in mijn lichaam waardoor ik de trainingen met een betere attitude aanpak. 
6. Ik voel me er goeeeeed bij! 

Nou, 6 ijzer sterke voordelen. Ik had echt gewild dat ik hier eerder mee begonnen was. Maar ja, dat is altijd achteraf.
Keep it real Juul, er zullen ook heus wel nadelen zijn. Okeokeoke, komt ie. 

1. Ik ben meer geld kwijt voor mijn boodschappen. 
2. Ik sta langer in de keuken om mijn maaltijden voor te bereiden. (+/- 20 minuten) 
3. De sociale druk is soms lastig om mee te dealen. Niet iedereen begrijpt waarom je geen stuk taart eet, of je eigen avondeten afweegt en meeneemt.
En dit is de afweging die ik elke dag maak. 6 voordelen tegen 3 nadelen. Welke wegen er zwaarder? Ik weet ’t wel! En jullie?

Zo ben ik in 7 weken 2,5 kg kwijt, is mijn vetpercentage verlaagd met 0,9% en is mijn spiermassa 0,6 kg verhoogd.

Mijn doel ligt op de finale, die komend weekend pas plaats vindt, maar waarom plaats ik dan nu al mijn blog hierover? Omdat ik na de finale genoeg aan jullie te vertellen heb over het hele weekend! En ik vond dat deze veranderingen ook de nodige aandacht verdiend! 

En dan heb ik nog een super leuk nieuwtje! Ik heb de opleiding tot Leefstijlcoach afgerond en dan mag ik mezelf ook Lifestylecoach noemen!! Whoopwhoop, dus nadat ik nu zelf de effecten heb ervaren ervan, kan ik in de toekomst ook andere mensen hiermee helpen. Dat lijkt me echt heel tof om te doen!
Hoe ik dit ga vormgeven weet ik nog niet precies.
Hulp of tips hierbij is zeker welkom! 

Nou guys, bedankt voor het lezen. Hou mijn Instagram in de gaten voor updates over de Amsterdam Throwdown en dan zal volgende week een blogje over de finale verschijnen! W’ll keep in touch! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *